Zdrowe i sycące dania na redukcje masy ciała

Odpowiednio zbilansowana dieta pomimo niższej kaloryczności może zapewnić sytość i dużą dawkę energii do treningów.

Jakie składniki powinny zawierać potrawy na zdrowej diecie?

Do sycących elementów pokarmu, które warto włączyć do codziennej diety, można zaliczyć m.in.

  • jajka,
  • płatki owsiane,
  • ziemniaki, czy
  • dobrej jakości zawierający nabiał taki jak serek wiejski, czy jogurt grecki.

Do potraw warto również włączyć składniki zawierające orzechy. Choć mają one nieco więcej kalorii, są one zdrowym źródłem tłuszczy, co pozwoli na pozostanie najedzonym przez wiele godzin. W diecie redukcyjnej niezbędne są również pokarmy bogate w błonnik. Wpływa on pozytywnie na funkcjonowanie układu pokarmowego oraz zapewnia sytość. Można go znaleźć w takich produktach jak m.in. kasza gryczana, brązowy ryż, żytnie pieczywo, czy owoce jagodowe. Na diecie należy również pamiętać o wartościowych źródłach białka, do których można zaliczyć m.in. rośliny strączkowe, chude mięso, czy ryby.

Pomysły na pyszne dania podczas diety redukcyjnej

Bardzo dobrym drugim śniadaniem podczas diety odchudzającej są koktajle. Powinny one być bogate w składniki odżywcze, a zarazem sycące. Jedną z pysznych i zdrowych propozycji jest ten składający się z dowolnego jogurtu, mrożonych owoców m.in. malin oraz nasion chia. Niektórzy, aby nabrać energii przed treningiem, decydują się na dodanie odżywki białkowej. Całość wystarczy wymieszać w blenderze.

Z kolei dobrym pomysłem na obiad będą pełnowartościowe sałatki. Mogą one składać się z m.in. białka w postaci piersi z kurczaka, zdrowe źródło tłuszczu, jak oliwa z oliwek lub awokado oraz pełnych witamin warzyw, jak sałata, pomidorki koktajlowe, czy kukurydza. Do smacznej sałatki niezbędny jest również dobry dressing.

Może on się składać m.in. z miodu, soku z cytryny, oliwy, soli i pieprzu oraz octu balsamicznego.